פרק 2 – מה זה להיות עצמאי?

היי חברים, חזרנו לפרק 2 של הבלוג שלנו! אז אחרי שסיפרנו בפרק אחד עלינו ועל החוויה הפרטית שלנו בפתיחת העסק הגיע הזמן לפרק 2. (במידה ולא הספקתם לקרוא את פרק1 צרפנו לכם פה קישור – https://katzr.net/f7fde0).

מה זה להיות עצמאי | פרק 2: חושבים על להיות עצמאיים? חושבים שיש לכם את זה? כי בינינו, זה לא מתאים לכל אחד. כאן אנו נספר לכם מה זה להיות עצמאיים מנקודת הראייה שלנו ונשתף אתכם בכלים שאספנו לעצמינו לאורך הדרך ובדברים שאנו חווים יום יום. להיות עצמאי = להיות ההבוס של עצמך – לטוב ולרע. אין מי שידריך אותך או יסדר לך את הלו"ז. אם בחרת להיות עצמאי אתה צריך לדעת מצד אחד שאתה היחיד שתשלם על הטעויות שלך. אתה ולא אף אחד אחר. מצד שני, אף אחד לא יעצור אותך בדרך לכבוש את הפסגות שתרצה לכבוש 💪🏼

מה אנחנו ממליצים? להתחיל בשעות הבוקר המוקדמות, יש להן ניחוח אחר. לא לעשות הנחות בשעות ובימי עבודה. מצד שני, חשוב לא להגזים וחשוב מאוד לדעת לשלב בין זמן עבודה לבין זמן משפחה – להקדיש זמן למיוחדים שלכם וגם לעצמכם. חלק מהמעלות של להיות עצמאי זה היכולת לבטא את האני מאמין שלכם, את היצירתיות שלכם ולפרוץ גבולות – תשתמשו בזה בחכמה.

להיות עצמאיים זה לדעת שיהיו רגעים שתצטרכו לגלות אומץ ולדעת לקבל החלטות לא פשוטות. אם לא תדעו לעשות זאת אז כנראה שזה לא העסק הנכון. להיות עצמאי זה לדעת להיות יציב ועקבי ובאותו מטבע להכין את עצמך שיבואו תקופות טובות ומצוינות ומצד שני – יגיעו גם תקופות פחות מוצלחות שבדרך כלל נלוות עם המון קשיים. דוגמא טובה לכך היא תקופת הקורונה – שאנו העצמאיים נפגעים ישירות בצורה הכואבת ביותר.

בשביל להיות עצמאי מוצלח ברוב המקרים צריכים להתקדם לאט לאט, ממש בצעדי תינוק – שלב אחרי שלב. לא למהר לשום מקום ולא להתפתות מכל הצעה – אם אתה טוב – תמיד יבואו ההצעות הנכונות להתקדם, לאט לאט. אין דרכי קיצור. תמיד תזכרו לא להשוויץ בעיסקאות, להישאר צנועים, להיות נעימים לזולת ככל הניתן.

להיות עצמאי חכם זה לעשות תיאום ציפיות מלא

במידה ויש לכם שותף אחד או שותפים רבים ולדעת לחלק תפקידים ולכבד אחד את השני. ותמיד אבל תמיד לזכור לפרגן לשותפיך – זה ים של אנרגיות טובות! והחשוב מכל, לא משנה כמה שנים אתם מכירים וכמה משחקי פלייסטיישן ניצחתם אחד את השני – תמיד לקיים הכל תחת חוזה.

להיות עצמאי זה לדעת להשתמש בהכנסות בתבונה. לא למשוך כסף כשיש וזה מפתה. גם ברגעים קיצוניים – עדיף להעזר בבן או בת זוג, במשפחה ובחברים ולא לקחת מחשבון העסק. להיות עצמאי זה לדאוג להפריש פנסיה, להפריש קרנות השתלמות, לשלם מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ – גם כשזה ממש מפתה לדחות. הרי אם אתה לא תעשה את זה – אף אחד לא יעשה את זה בשבילך!

להיות עצמאי זה לדעת לעשות כמה שיותר שיתופי פעולה ולהפיץ את הבשורה – אתה כאן ולא הולך לשום מקום! תיזהרו, לא כל הנוצץ זהב. צריך לדעת להתבונן טוב טוב ולא למהר לפני שלוקחים כל פרוייקט. להיות עצמאי זה לדעת לא לקחת סיכונים מיותרים על עצמך ועל הבריאות שלך כי לך אין תחליף ואף אחד לא יפרנס אותך ואת משפחתך במקומך. להיות עצמאי זה לדעת להתייעץ – אבל בסופו של דבר להחליט! להיות עצמאי זה זה להיזהר מסיכונים, כמו הלוואה מפתה שתתן המון אוויר לנשימה אבל תרסק אותך בהמשך. להיות עצמאי זה לדעת שאסור לעגל פינות, הפינות גם הן שלך! להיות עצמאי זה לתת את השירות הכי טוב שאפשר – כי טוב שם משמן טוב לעולם.

חשבתם שלהיות עצמאי זה קל ומצטלם יפה? אז זהו, שלא תמיד 🙂 אבל, אין דבר מספק יותר מלראות את החיטים שזרעת צומחות. חשוב מאוד לכל מי שחושב על תהליך העצמאות לעצור, לקחת נשימה עמוקה ולחשוב טוב טוב – האם זו הדרך הנכונה?! אז לכל שאלה אנחנו כאן ונשמח לעזור עם המון איחולי הצלחה ❤️

כבר עוזבים?

השאירו פרטים ותקבלו הצעה של פעם בחיים.

הצלחנו לשכנע אתכם?