פרק 13 | מושגים ומונחים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים שיווק בGoogle:

אחרי שבפרק הקודם דיברנו על למה צריך אתר, בפרק הנוכחי נדבר על מנוע החיפוש Google ועל כלי הפרסום שלו.
לבסוף, נסביר מספר כלים ומושגים שאתם חייבים להכיר לפני שמתחילים לפרסם בגוגל.

פרק 12 | מושגים ומונחים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים שיווק בGoogle:

כיום אנשים מכל שכבות הגיל השונות מבצעים חיפוש בגוגל.
בין אם לצורכי מידע או בירור שאלות שונות ובין אם מדובר ברכישה של מוצר קטן, חופשה מפנקת, רכישת רכב ואפילו דירה.
כל המידע שאנחנו צריכים נמצא ברשת החיפוש המדהימה הזו, לא סתם מכנים אותה ד"ר גוגל 🥼
בפרק שכתבנו עבורכם תבינו מדוע כדאי לכם כעסק לפרסם בגוגל על מנת להגיע לקהל יעד רחב ולהגדיל את מספר הלקוחות בעסק שלכם.

למה כדאי לפרסם בגוגל?

  1. מיקוד פרסום המודעות לפי קהל יעד ספציפי: בקמפיין גוגל ניתן למקד את המודעות שלנו לפי ביטויי מפתח (מונחי חיפוש – נרחיב בהמשך), מיקום מודעה, מין, גיל, שפה, מיקום גאוגרפי, ימים, שעות וכו'.
  2. לפי מחקרים רבים גילו שמעל ל90% מהאנשים בעולם מחפשים בגוגל מוצר או שירות לפני שהם רוכשים אותו.
    באופן פשוט – אתם רוצים שהשירות או המוצר שלכם יופיע בגוגל ויהווה תחרות ראויה למוצרים והשירותים הרבים אשר מוצעים ברשת החיפוש.
  3. אתם מחליטים את תקציב ההשקעה: ניתן לפרסם מכל סכום אך חשוב לזכור שאם תקציב המימון יהיה נמוך מדי בהתאם לשוק המתחרים לא נקבל נתח חשיפה ראוי.
  4. מדידת ההצלחה!
    מה שכל בעל עסק חייב לדעת: תמיד נוכל למדוד נתונים בכל קמפיין על ידי הגדרות המרות מדויקת.
    המרות הם יעדים שאנחנו נגדיר לגוגל בכדי לדעת נתונים מדוייקים ונכונים.
    לדוגמא: יש לי אתר אינטרנט למכירת נעליים, ברגע שמישהו יזמין נעל מהאתר שלי אני אגדיר פעולה זו כהמרה וכך אדע את מספר הרכישות המדויק שהגיע מהמימון.
    ניתן להגדיר המרות נוספות ברגע שלקוח פוטנציאלי מחייג דרך האתר, נרשם בטפסי יצירת קשר, פונה אלינו בוואטסאפ או כל מה שאנחנו רוצים להגדיר כפעולה נצרכת בסופו של יום.

מהי מודעה ממומנת ברשת החיפוש ואיך נדע לזהות אותה?
ליד כל הודעה ממומנת יהיה כתוב בקטן: "מודעה"

מספר מושגים שכדאי לדעת ולהבין לפני שאתם עולים עם קמפיין גוגל לאוויר:
• המרה = פעולה מוגדרת אישית של פעולת לקוח רצויה באתר.
• קליקים – לחיצה על המודעה שלי וכניסה לאתר.
• ביטויי מפתח – ביטויים בהם אני ארצה להופיע עם המודעות שלי.
לדוגמא: אני בעל חנות גלידה בירושלים, ארצה להופיע כשיחפשו גלידה טובה בירושלים, הזמנת גלידה בירושלים וכו׳

איך עובד התשלום בגוגל?
המימון בגוגל הוא מימון יומי עם תשלום תקופתי כלומר, אני אגדיר שכלל הקמפיינים שלי יוציאו 100₪ ליום, לאורך חודש שלם סך ההוצאה יהיה 3,000₪.
לכל קמפיין ניתן תקציב משלו לפי צרכי העסק (אין באמת חוקים כמה לשים. משתנה מאוד בין תחום לתחום – חשוב לא לפעול בתקציב מוגבל)
תמיד ניתן להעלות או להוריד את התקציב היומי.
*חשוב לומר שככל שהמימון יהיה נמוך יותר כך גם גם הופעת המודעות ומספר הלידים שנקבל יהיו נמוכים יותר.

מילת חיפוש: בתוך קבוצות המודעות ישנם מילות חיפוש שאיתם אני ארכיב את המודעות ואת הקמפיין שלי בGoogle.
מילות חיפוש הינם מונחי החיפוש בהם אני ארצה להופיע עם המודעות שלי. כלומר, אם יש לי עסק לבגדי נשים ארצה להופיע כשמחפשים "שמלות לנשים" או "חצאיות לנשים" וכו׳

אז איך אני אדע איזה מילים מחפשים?
וכמה להגדיר במדויק בכל ביד (הצעת מחיר למונח חיפוש)?
לפני שנתחיל בשלב הבנייה של הקמפיין נעשה מחקר מילים בו נבין באיזה מילים נרצה להשתמש ומה העלות שלהן על ידי כלי מקצועי של גוגל.
נכניס מונחי חיפוש שלדעתנו יוכלו להתאים לעסק שלנו ונתחיל בחיפוש, לאחר מכן גוגל תציע לנו מילים נוספות שמתאימות למילים שכבר חיפשנו וככה נוכל להבין איזה מילים טובות לנו עם תמונה מלאה אשר מתאימה לשוק.
בטבלה שנקבל יהיה ערך תחרות, עלות מוערכת לקליק והשתנות במהלך תקופות מסוימות.
כך נבין אם זו מילה רלוונטית לנו או שלא ומפה נמשיך ישירות לבניית הקמפיין ☺

שמחנו לשתף 🙂
בכל מקרה של התלבטות או התייעצות – אנו זמינים לכם, סופ״ש נהדר 

כבר עוזבים?

השאירו פרטים ותקבלו הצעה של פעם בחיים.

הצלחנו לשכנע אתכם?