פרק 14 | מה זה רילס ומה אתם חייבים לדעת עליו?

אחרי שבפרק הקודם דיברנו על מושגים ומונחים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים שיווק בGoogle,
בואו נדבר על Reels!
פרק 14 | מה זה רילס ומה אתם חייבים לדעת עליו?

מה זה רילס בעצם?
רילס זהו ממשק מבית אינסטגרם (ופייסבוק), ממשק שיצא לאור בסוף שנת 2019.
ממשק הרילס הוא למעשה תוספת המסייעת לרענון הפיד באינסטגרם וחיקוי ישיר מטכניקות עריכת סרטונים מהירים וקצרים מטיק טוק אשר נמצאת בשנתיים האחרונות בתנופה חדה, הרילס הוא תוסף אשר למעשה מציע פורמט המבוסס על קטעי וידאו ומוסיקה כבסיס ליצירת תוכן. אינסטגרם נותנת למערך זה במה וחשיפה אורגנית גבוהה בהרבה מהרגיל בפוסטים או סרטונים שגרתיים שקדמו לזמן הרילס.

  • במידה והם נוצרו באינסטגרם – אינסטגרם תתן להם במה גדולה יותר מאשר אם נוצרו באפליקציות אחרות לעריכת סרטונים/טיק טוק.
  • הדגש הוא על יצירת תכנים מקוריים בלבד.
  • ככל שהתוכן יהיה מעניין יותר, עם ערך מוסף גדול יותר וככל שידבר אל קהל גדול יותר – ככה החשיפה תהיה גדולה יותר.
  • על מנת ליצור רילס איכותי יהיה עלינו להקפיד כי משך סרטון הוידאו לא יעלה על דקה.

למה זמן הסרטון חשוב?
אנחנו בשנת 2023 – קל מאוד לאבד עניין ברשתות החברתיות מרוב הצפת התכנים סביבנו.
ממוצע הזמן שיש לתפוס את עין הצופה עומד על 2-3 שניות בלבד.
מכך אנו לומדים כי נצטרך לעניין את הצופה בפעולה לא שגרתית, סאונד שמושך את תשומת הלב, כתוביות בולטות, נשאל שאלות גדולות, נפנה לרגש בצורה מתוחכמת, ניצור הזדהות – וכל זה רק כדי לתפוס את עין הצופה ושלא יגלול אותנו מעלה.

דרך נוספת למשוך את תשומת ליבו של הצופה הינה זוויות צילום שונות.
למה זוויות צילום שונות חשובות כל כך?
יצירת סרטון רילס מופק מכמה "טייקים" – שונים ומגוונים. אנו לא נרצה ליצור סרטון שאנו מצלמים מישהו ושהוא "פשוט ידבר למצלמה", אנו ננסה להכניס כמה שיותר זוויות צילום, תמונות ממחישות ואפילו נשנה לוקיישן בין הטייקים רק כדי לגרות את העין האנושית.

למה קאבר לרילס כל כך חשוב?
תמונה ראשונית מושכת – תגרום באחוזים גבוהים במיוחד להפעיל הריל.
פיד מאורגן ומסודר באינסטגרם מושך את העין ואת תשומת הלב. על מנת למשוך את אותם אלו שמגוללים מפעם לפעם בפיד שלכם לצפות בסרטון נשים תמונת קאבר של שאלה כתובה, שוט מעניין או פוטוגני מסרטון הרילס או לדוגמא:
אם מדובר על סרטון של מתכון – תמונה של המנה מוכנה אסתטית ויפה בהחלט תעשה את העבודה!

אז לאחר שהבנו מה זה רילס, איך כדאי לצלם ומה מושך את תשומת הלב של הצופים, נדבר על הדבר החושב ביותר – הלוא הוא תוכן הסרטון.
ראשית לפני תחילת הצילום נעצור ונחשוב מה אנחנו רוצים לצלם ומה נדרש כדי שהסרטון יהיה מושלם.
במידה ונרצה לצלם סרטון רילס עבור קמפיין נרצה להכניס כמה שיותר תוכן איכותי ומכוון לאותו מוצר או שירות ולתת לצופה כמה שיותר אינפורמציה בזמן קצר תוך הנעה ברורה לפעולה.
אם מטרת סרטון הריל שלנו היא לשתף את העוקבים שלכם במוצרים שונים והעשרה ניצור תוכן איכותי בכך שנשקיע מחשבה איך ניתן לשתמש במוצר, ניתן טיפים ונמחיש לצופה תוך יצירת תחושת הזדהות!
חשוב מאוד לתת ערך מוסף בתוכן שאנו יוצרים להמחיש ולהעביר לצופה כמה שיותר!

לצפייה בסרטוני רילס שלנו תוכלו להיכנס לעמוד האינסטגרם שלנו @hapitaron ותמצאו אותם בהייליסטס.
שמחנו לשתף 🙂
בכל מקרה של התלבטות או התייעצות – אנו זמינים לכם.

כבר עוזבים?

השאירו פרטים ותקבלו הצעה של פעם בחיים.

הצלחנו לשכנע אתכם?